Jangan abaikan Pengiraan Kitaran bateri anda



Menentukan kiraan kitaran bateri untuk komputer riba Macbook

Belajar bagaimana untuk menentukan bilangan kitaran bateri Macbook anda mempunyai.

Mengenai kitaran bateri

Apabila anda menggunakan #Macbook anda, bateri akan melalui kitaran cas. Satu kitaran cas yang berlaku apabila anda menggunakan semua bateri kuasa tetapi itu tidak bermakna tuduhan yang sama.


Sebagai contoh, anda boleh menggunakan separuh daripada cas #Macbook anda dalam satu hari, dan kemudian berehat sepenuhnya. Jika anda melakukan perkara yang sama pada hari berikutnya, ia akan dikira sebagai satu kitaran cas, bukan dua. Dengan cara ini, ia mungkin mengambil masa beberapa hari untuk melengkapkan satu kitaran.

Bateri mempunyai jumlah terhad kitaran cas sebelum ia dianggap untuk di habiskan kuasa. Apabila di habiskan guna, tempoh tamat bateri ganti disyorkan. Anda boleh menggunakan bateri anda selepas ia mencapai bilangan kitar maksimum, tetapi anda mungkin mendapati pengurangan dalam hayat bateri anda.


Mengetahui berapa banyak kitaran cas bateri anda mempunyai dan berapa banyak dibiarkan boleh membantu anda menentukan apabila penggantian bateri diperlukan. Untuk prestasi terbaik, menggantikan bateri anda apabila anda mencapai kiraan kitaran maksimum.




Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS