Repair Laptop Lenovo Ideapad U460

Repair Laptop Lenovo Ideapad U460
Hari ini kami membawakan kepada anda penyakit terbaru yang melanda laptop jenis Lenovo. Kami menerima laptop jenis yang sama selama 4 hari berturut-turut dengan masalah yang sama. Masalah yang kami maksudkan ialah masalah skrin mengalami gegaran serta bergaris-garis muncul untuk menyakitkan mata tuanya sendiri.

Pada mulanya kami mengesyaki bahawa skrin yang digunakan oleh syarikat Lenovo ini adalah skrin cap ayam. Namum jangkaan kami meleset sama sekali. Kami berkata demikian kerana setelah kami menukar skrin sebanyak 3 kali pun masalah yang sama tetap muncul. Kami mengambil keputusan untuk menghantar laptop ini ke workshop untuk diperiksa lebih mendalam.

Dan jawapanya dibongkarkan oleh pakar technician kami di workshop. Chipset display ataupun grafik sudah kondem dan tidak boleh terus digunakan. Chipset tersebut haruslah ditukarkan yang baru. Selesai sesi menukarkan chipset, memang ternyata masalah skrin bergegar dan bergaris sudah tiada. Yang menjadi persoalanya sekarang, adakah Lenovo menggunakan chipset yang murah serta tidak berkualiti....  

Artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair laptop lenovo u460, repair laptop, laptop lenovo, lenovo laptop, lenovo laptops, lenovo notebook, lenovo thinkpad, notebook lenovo

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

Comments

Popular posts from this blog

POWER SUPPLY DAN JENIS POWER SUPPLY

[ SOLVED ] CARA FORMAT WINDOWS 10 8 7 | KEDAI REPAIR LAPTOP MELAKA

APA ITU BATERI CMOS